Living

Werk Geluk

WERK // PASSIE // DIVERSITEIT // SAMEN // EMPATHIE // GROEI // REIZEN // POSITIVITEIT

Vroeger benijde ik mijn vriendjes en vriendinnetjes die van jongs af aan al wisten wat ze wilden worden. Zij hadden een helder doel voor ogen en inspireerde mij met hun passie. Ik bleef mezelf pushen om ook dat gene te vinden wat “echt mijn ding” was. Dus ik wilde prinses worden! Waarschijnlijk hoort het bij volwassen worden want ik begon iets realistischer te worden en besefte me dat dit er voor mij misschien toch niet in zat.

Later wilde ik het leger in, wat mijn ouders niet zo’n fantastisch idee vonden, dus politieagente zou ook goed zijn. Vervolgens wilde ik iets worden waarmee ik de wereld over kon reizen, zoals stewardess of misschien kon ik wel journaliste worden voor National Geographic. Verschillende culturen fascineerde mij, dus ik wilde weten wat de achtergronden en de verhalen van mensen waren. Psychologie, en dan met name positieve psychologie, leek mij ook wel wat.

Mijn interesses zijn breed en ik leg me er bij neer dat dit altijd zo zal blijven. Na al die jaren heb ik nog steeds niet dat ene gevonden wat ik zou kunnen worden. Ik heb deze zoektocht stop gezet sinds ik er achter ben gekomen is dat ik niks “hoef te worden”. Ik hoef geen rol te vinden om te vervullen. Ik heb veel passies en laat mij overal door inspireren, waardoor ik mij gaandeweg ontwikkel op zowel persoonlijk als professioneel vlak.

Natuurlijk dient werk financiële zekerheid te bieden, maar voor mij moet het vooral leuk zijn en er voor zorgen dat ik kan blijven groeien. Hoe dit tot stand komt, zal ik leren met elke stap die ik zet. Werk is iets wat ik de rest van mijn leven wil blijven doen. Hiervoor is het belangrijk dat alles wat ik doe, gedaan wordt met liefde en passie, waardoor ik ’s morgens met een doel mijn bed uit kom.

Mijn passie is alles analyseren, de kracht er van inzien en het vervolgens nog iets mooier maken. Waarderen en innoveren, want in mijn ogen kan alles altijd beter. Ik heb de keus gemaakt om af te studeren op het thema “werk”, aangezien je een groot deel van je leven hier aan besteedt. Werk is van grote invloed op je kwaliteit van leven en dit is dus het eerste wat ik wil optimaliseren. Waar ik mij in de toekomst mee bezig zal houden kan ik niet zeggen, maar zeker is dat ik er niet alleen mijn eigen kwaliteit van leven mee zal verbeteren maar die van velen anderen.

Leave a comment